Veelgestelde Vragen

Leveren

Wat zijn de levertijden?

Bij de artikelen worden de verwachte levertijden vermeld. Indien de levertijd afwijkt van de vermelde verwachte levertijd nemen wij per ommegaande via telefoon of mail contact op.

Bezorgen jullie ook gratis?

Ja, orders met een grootte boven EUR 90 inclusief BTW bezorgen wij gratis door geheel Nederland en België. Hiervan uitgezonderd zijn lengte zendingen, hiervoor wordt altijd EUR 7,50 in rekening gebracht indien langer dan 0,9 meter en EUR 14,50 indien langer dan 1,2 meter. Verder zijn pallet zendingen uitgezonderd en zendingen die door omvang en/of gewicht niet per pakket kunnen worden verstuurd.

Leveren jullie door heel Nederland?

Ja, we leveren via UPS door geheel Nederland en België.

Leveren jullie ook aan bedrijven?

Bedrijven kunnen ook bestellen, maar IJzerhal is met in BTW prijzen gericht op de particulier, klusser en zzp’er.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Degelijk verpakt en met eigen herkenbaar tape. Wij versturen alle pakketten via UPS. Je pakket is via track en trace te volgen.

Kan ik de bestelling ook afhalen?

Ja, dat is mogelijk. Je bestelling kan worden opgehaald in Leiden, Lammermarkt 3, 2312 CK.

Kan er ook op een afwijkend adres afgeleverd worden?

Ja, dat kan bij de bestelling opgegeven worden.

Ik heb betaald en nog steeds niets ontvangen?

Vervelend, maar stuur ons een mail en we gaan het uitzoeken (). Uiteraard kan je ons ook bellen op +31 85 4855414.

Producten/Artikelen

Op welke manieren kan ik producten in de site vinden?

Via de normale menustructuur in de boven- en zijbalken en via de zoekmachine bovenin.

Wat is de snelste manier?

De zoekmachine, deze zoekt op naam, artikelnummer, EAN-code enz.

Ik kan een product niet vinden, wat nu?

Neem gelijk contact op via mail of telefoon.

Leveren jullie alle merken?

Ja, wij leveren alle merken. Indien nodig een alternatief.

Kan ik ook producten bestellen die niet op voorraad zijn?

Ja, IJzerhal voert niet alleen voorraad artikelen, maar ontsluit online de complete leveringsprogramma’s van fabrikanten. Bij de artikelen worden de verwachte, gemiddelde levertijden aangegeven, maar juist omdat we de product assortimenten integraal ontsluiten kunnen sommige artikelen ook bij de fabrikant een afwijkende levertijd hebben. Indien dit zo is, nemen wij per ommegaande via mail of telefoon contact met je op.

Kan ik ook alternatieven vinden voor een product?

Ja, indien mogelijk zijn deze al door ons aangegeven.

Kunnen jullie ook gerelateerde producten laten zien?

Ja, indien mogelijk zijn deze al aangegeven.

Hoe werkt het met garantie?

Wij hanteren de standaard fabrieksgarantie. Je kan een niet werkend artikel laten meenemen bij aflevering van een order. Een aanvraagformulier vindt U bij ‘garantie en reparatie’.

Klant worden

Wat voor klanten heeft IJzerhal?

We helpen vooral de particuliere klusser en de zzp’er.

Hoe kan ik klant worden?

Je kan direct een order plaatsen en betalen via de aangegeven betalingsmethode.

Kan ik een account aanmaken?

Ja, dat kan en maakt de volgende bestelling eenvoudiger omdat de gegevens al bekend zijn.

Betalen

Welke vormen van betalen zijn er?

Naast vooruitbetalen is iDeal de standaard mogelijkheid voor Nederland, voor België zijn dat vooruitbetalen, Bancontact en Sofort Banking.

Betaal ik verzendkosten?

Voor reguliere pakket zendingen tot EUR 90 inclusief BTW rekenen wij EUR 6,50 verzend- en administratiekosten. Voor artikelen met een lengte van meer dan 0,9 meter wordt altijd EUR 7,50 verzendkosten in rekening gebracht. Voor artikelen met een lengte van meer dan 1,2 meter wordt altijd EUR 14,50 verzendkosten in rekening gebracht. Voor zware en grote bestellingen gelden andere, pallet tarieven.

Indien ik een bestelling annuleer, hoe ontvang ik dan mijn geld terug?

Bij een annulering binnen 14 werkdagen of na een verwerking van uw retourzending ontstaat een tegoed. De leveringskosten van een verzonden pakket worden niet terugbetaald. De kosten van het retourneren zijn voor de afzender. Het artikel en verpakking dienen onbeschadigd en ongebruikt en ter beoordeling aan IJzerhal aangeboden te worden. Binnen 30 werkdagen wordt het resterende tegoed voldaan.

Facturen

Waar kan ik terecht met vragen over mijn factuur?

U kan een rechtstreekse mail sturen naar .

Betalen jullie een creditnota zelf terug?

Ja die betalen wij per ommegaande binnen 30 dagen terug.

Service

Wat moet ik doen indien een order niet compleet is?

Direct contact opnemen met onze klantenservice via mail of telefoon.

Ik heb mijn order niet ontvangen, wat nu?

Direct contact opnemen met onze klantenservice via mail of telefoon.

Bedenktijd?

14 dagen

Kan ik goederen retourneren en hoe?

Dit kan via een aanvraagformulier.

Hoe kan ik me aanmelden voor de digitale nieuwsbrief?

Het aanmelden kan via de aanwezige link in de site.

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Zie de bijgevoegde link naar de leveringsvoorwaarden.

Heb ik garantie?

Ja, wij geven de volledige fabrieksgarantie en werken met een optimale service. Wij dienen voor garantie de goederen ter beoordeling aan de fabrikant aan.
Indien er geen duidelijke fabrieksgarantie vermeld is, geldt een termijn van 1 jaar.
Er is géén recht op garantie bij slijtage door gebruik, gebreken voortkomend uit verkeerd gebruik van het product en van buiten komend onheil zoals waterschade, schade ontstaan door vallen en blikseminslag. Daarnaast dien je de gebruiksinstructies, houdbaarheidsdatum en andere voorwaarden en toepassingen in acht te nemen.